fbpx

Formy online marketingu

V tomto článku sa budeme zaoberať témou online reklamy. V dnešnej dobe, keď internet ovláda všetky oblasti našich životov, je pre podniky dôležité využívať rôzne formy online reklamy, aby oslovovali svojich potenciálnych zákazníkov. V článku sa budeme venovať tým najčastejším a najúčinnejším formám online reklamy. Pozrieme na rôzne formy online reklamy, ako sú bannerové reklamy, sociálne siete, PPC reklama a ďalšie. Zároveň sa zameriame na kľúčové faktory, ktoré ovplyvňujú efektivitu reklamy.

Reklamy vo vyhľadávaní 

Reklamy vo vyhľadávaní sú reklamy, ktoré sa zobrazujú na stránkach s výsledkami vyhľadávania , ako sú Google alebo Bing. 

Ako to funguje?

Keď zadáte vyhľadávací dopyt, reklamy vo vyhľadávacej sieti sa zobrazia v hornej alebo dolnej časti stránky s výsledkami. Nájdete ich označené ako „sponzorované“ alebo „reklama“, aby sa odlíšili od výsledkov organického vyhľadávania.

Ako sú zacielené?

Sú navrhnuté tak, aby propagovali produkty alebo služby súvisiace s vyhľadávacím dopytom a sú zacielené na základe hľadaných výrazov (kľúčových slov) používateľa a iných faktorov, ako je geografická poloha a demografické informácie.

Inzerenti ponúkajú ceny za kľúčové slová súvisiace s ich produktami alebo službami a vyhľadávací nástroj používa zložitý algoritmus na určenie, ktoré reklamy sa majú zobraziť pre každý vyhľadávací dopyt.

Banerová reklama

Bannerová reklama je najpoužívanejšou reklamou v online marketingu, ktorá sa spolieha na pútavé vizuálne prvky a presvedčivé správy, aby prilákala potenciálnych zákazníkov. 

Sú presne zacielené na konkrétne publikum na základe ich záujmov a online správania.

Úspešnosť bannerovej reklamnej kampane sa zvyčajne meria počtom kliknutí alebo konverzií, ako sú registrácie alebo nákupy, ktoré generuje.

Bannerová reklama obsahuje text a obrázky, ktoré upútavajú pozornosť používateľa webových stránok a povzbudzujú ho, aby klikol na Vašu reklamu.

Sociálne siete

Sociálne reklamy sú ďalším typom online reklamy, ktoré sú špeciálne navrhnuté na zobrazovanie na platformách sociálnych médií, ako sú Facebook, Instagram, Twitter a LinkedIn.

Social ads, vytvárajú firmy alebo jednotlivci, ktorí chcú propagovať svoje produkty alebo služby konkrétnemu cieľovému publiku. Platformy sociálnych médií používajú algoritmy na určenie, ktoré reklamy sa zobrazujú ktorým používateľom.

To znamená, že sociálne reklamy môžu byť presne zacielené, čo Vám umožňuje osloviť správnych ľudí ich posolstvom. Môžete využiť faktory, vďaka ktorým môžete presne zacieliť Vašu reklamu:

  • vek používateľa
  • poloha
  • vzdelanie
  • záujmy
  • správanie na platforme
  • minulé nákupy

Ale pozo rje veľmi dôležité aj zaujať, nie len reklamu „vypustiť“. Reklamy na sociálnych sieťach sú len jednou časťou rozsiahlejšej marketingovej stratégie.

Mali by ste sa zamerať aj na vytváranie pútavého obsahu, budovanie silnej prítomnosti značky na sociálnych médiách a poskytovanie vynikajúcich služieb zákazníkom, aby sa zabezpečilo, že Vaše úsilie v oblasti sociálnych médií bude úspešné.

Video reklama

Video reklamy sú ďalším typom online reklamy, ktoré sa zobrazujú na YouTube. Keď pozeráte video, môže sa Vám pred, počas alebo po videu zobraziť reklama. Fungujú tak, že upútajú pozornosť diváka a odovzdajú správu prostredníctvom vizuálneho a zvukového zážitku.

Reklamy YouTube môžu byť účinným marketingovým nástrojom pre firmy všetkých veľkostí. Pomáhajú zvýšiť povedomie o značke, zvýšiť návštevnosť webových stránok a generovať potenciálnych zákazníkov. Sú veľmi silným nástrojom, pretože dokážu sprostredkovať množstvo informácií v krátkom čase.

Sú zacielené na konkrétne publikum na základe demografických údajov, záujmov, online správania a kľúčových slov, aby oslovili správne publikum. Ak napríklad sledujete návod na líčenie, môže sa Vám zobraziť reklama na nový kozmetický výrobok. Inzerent platí za to, že sa reklama zobrazí divákom, ktorí s najväčšou pravdepodobnosťou prejavia záujem o ich produkt.

Video reklama sa technicky nelíši od ostatných online reklám. Rovnako ide o PPC reklamu, teda reklama pri ktorej platí inzerent za kliknutie (zhliadnutie).

Najbežnejší typ sú preskočiteľné reklamy, ktoré sa prehrávajú pred spustením hlavného videa. Inzerenti musia za tieto reklamy platiť iba vtedy, keď ich používateľ pozerá viac ako 30 sekúnd alebo klikne na reklamu a otvorí webovú adresu. Výhodou je, že aj keď Vašu reklamu preskočia, aj tak získate niekoľko sekúnd na vystavenie Vašej značky.

Remarketing

Stalo sa Vám, že ste navštívili internetový obchod s oblečením a pridali ste si do košíka košeľu, no nedokončili ste nákup, a zrazu sa Vám tá istá košeľa alebo podobná zobrazovala v iných reklamách, či banneroch alebo dokonca Vám prišiel od konkrétnej značky pripomínajúci sa e-mail? Jednoducho ste niekedy navštívili webovú stránku a potom sa Vám na internete zobrazila reklama na rovnaký produkt alebo službu, tak je to príklad remarketingu.

Remarketing ads, tiež poznáme ako reklamy na opätovné zacielenie, sú typom online reklamy, ktorá sa zameriava na ľudí, ktorí už interagovali s Vašou webovou stránkou alebo konkrétnym produktom.

Remarketingové reklamy fungujú tak, že do prehliadača návštevníka webovej stránky umiestnia kód sledovania alebo súbor cookie.  Tento kód umožňuje inzerentom sledovať, ktoré stránky si návštevník prezrel a ako dlho na webovej lokalite strávil. Inzerenti potom môžu tieto informácie použiť na vytvorenie reklám, ktoré sú prispôsobené záujmom a správaniu návštevníka na webovej stránke.

Jednou z hlavných výhod remarketingových reklám je, že môžu byť veľmi efektívne pri získavaní konverzií. Keďže reklamy sú zacielené presne na ľudí, ktorí už prejavili záujem o Váš produkt alebo službu, je pravdepodobnejšie, že budú mať záujem dokončiť nákup.

Ale pozor tieto reklamy môžu niektorí ľudia vnímať aj ako rušivé alebo otravné, tým môžete svojho potencionálneho zákazníka odplašiť či dokonca docieliť, že sa k Vám už nevráti.

Email marketing

E-mail reklamy sú správy, ktoré firmy posielajú potenciálnym zákazníkom prostredníctvom e-mailu. Tieto správy často propagujú produkt, službu alebo udalosť a sú navrhnuté tak, aby presvedčili príjemcu, aby vykonal nejakú akciu, či už ide o nákup produktu, návštevu webovej stránky alebo prihlásenie na odber.

Správy sa odosielajú priamo do doručenej pošty, čo z neho robí vysoko cielenú formu reklamy. Obsah e-mailovej reklamy by mal byť pútavý, informatívny a prispôsobený príjemcovi. Personalizácia môže zahŕňať použitie mena príjemcu v riadku predmetu alebo prispôsobenie obsahu na základe jeho minulých interakcií s firmou.

Keď sa zaregistrujete do zoznamu adries alebo poskytnete svoju e-mailovú adresu firme, môžete začať dostávať e-mailové reklamy od spoločnosti. Tieto správy sú zvyčajne cielené na základe Vašich záujmov, predchádzajúcich nákupov alebo iných informácií, ktoré o Vás firma zhromaždila.

Jednou z hlavných výhod emailovej reklamy je jej nákladová efektívnosť. V porovnaní s tradičnými formami reklamy, ako je tlač alebo televízia, je výroba a distribúcia e-mailových reklám relatívne lacná.

Je dôležité aby správy neboli pre príjemcov nepríjemné, ak ich dostanú príliš veľa alebo ak správy nie sú relevantné pre ich záujmy, Vaše cielené emaily môžu byť označené ako spam.

Okrem toho e-mailové reklamy umožňujú podnikom sledovať efektivitu a merať úspešnosť svojich kampaní vrátane miery otvorenia, miery prekliknutia a miery konverzie.

Nezabudnite e-mail by mal byť pútavý, vizuálne príťažlivý a vhodný pre mobilné zariadenia.

Páči sa vám tento článok?

Lukáš Antušák

Lukáš Antušák

Už viac ako 8 rokov sa aktívne venujem online marketingu. Mojou špecializáciou je výkonnostný online marketing, ktorý pomáha dosiahnuť výsledky pre mojich klientov. S hrdosťou môžem povedať, že som držiteľom certifikátov od spoločnosti Google, čo mi umožňuje prinášať najnovšie poznatky a najlepšie postupy do mojej práce.

Open chat
Ahoj
Môžem ti pomôcť?