Ak sa zaoberáte sledovaním výkonu vašich online aktivít a chcete získať komplexnejší prehľad o tom, ako vaše webové stránky a mobilné aplikácie fungujú na rôznych platformách, potom je jedna z najnovších funkcií Google Analytics 4 (GA4) – Cross-Network pre vás.
Čo teda je Cross-Network v Google Analytics 4?
Ide o pokročilú metódu zberu údajov, ktorá umožňuje propojiť a sledovať užívateľské interakcie cez rôzne siete a kanály.
Definícia od Google:
Cross- network predstavujú kanál, prostredníctvom ktorého používatelia prichádzajú na web alebo do aplikácie cez reklamy, ktoré sa zobrazujú v rôznych sieťach (napr. Vyhľadávacia sieť a Obsahová sieť)
Viaceré siete zahŕňajú kampane discovery, maximálne výkonné kampane (Performance Max) a inteligentné nákupné kampane (Smart shopping).
Google údaje zoskupuje z viacerých sietí, vďaka čomu môžete ľahko určiť, akú návštevnosť získavate z najnovších typov kampaní Google Ads.
Prehľad zdroj návštev poskytuje prehľad o kľúčových metrikách, ako sú konverzie, zapojenie a výnosy generované z jednotlivých zdrojov. Pomôže vám tiež identifikovať, ktoré kanály prinášajú najväčšiu návštevnosť a ktoré majú nedostatočnú výkonnosť, takže podľa toho môžete prispôsobiť svoju marketingovú stratégiu.
Pomocou prehľadu cross-network môžete získať pohľad na výkonnosť svojho marketingu a optimalizovať kampane tak, aby ste maximalizovali návratnosť investícií (NI). Táto funkcia je užitočná najmä pre firmy, ktoré na oslovenie cieľového publika využívajú viacero marketingových kanálov, pretože im umožňuje zistiť, ako každý kanál prispieva k ich celkovému marketingovému úspechu.